Vem är jag…

 

… att skriva en eko-blogg? Jag har ju inte sopat rent framför min egen dörr. Sopat har jag, definitivt, men rent är det inte på farstutrappen.

Fast det är ju det jag tycker är viktigt. Man måste inte vara en ”ekonörd”, man måste inte vara ”duktig” jämt och i allt. Alla kan göra något. Och jag tror de flesta verkligen vill och försöker, men ibland vet man inte vart man ska börja. Ibland känner man sig nästan handlingsförlamad över alla val man ska göra och alla krav som ställs. Jag hoppas att jag kan inspirera till någon förändring. Jag vill att man ska vara glad över det man gör, sträva mot utveckling, men skippa det dåliga samvetet. Det hjälper ändå ingen.

6 thoughts on “Vem är jag…

  1. Tycker det är tråkigt när diskussionen jämt hamnar på men vad gör ”du inte”. Och så fort något nämns som man inte gör så faller liksom allt annat, som om A inte räknas för att man inte gör B. Trist. Vissa saker är ju enkla att förändra andra inte. Man får göra det som går och är möjligt helt enkelt! Tack för en fin blogg!! Inspiration för mig iaf! =D

  2. Jag har beställt tvättnötter och tvättat min första tvätt, luktar bara rent. Har delat med mig av nötterna till Cecilia så hon kan pröva. Skall göra test med lammskinnen när vi skall bereda dom. Tar ett steg i taget och försöker så gott man kan, det tycker jag är bra.

Kommentera

