Ärva kläder

Begagnade kläder sparar både miljö och pengar. Förr kanske man slet så mycket på kläderna så det mest bara var lump till andra-hand, men idag finns det mycket kläder i omlopp som är i fint skick men som inte passar längre, inte behövs, inte matchar garderoben… Då är det ju kanon att dela med sig och byta med varandra. Har man ingen att dela med sig till, så lämna in till second hand eller ta med på loppis!

Att barnen fått ärva kläder har varit en självklarhet från början, men det har inte varit lika lätt att be om andras avlagda kläder för sin egen del. Av någon anledning tog det emot mer i början att få kläder av vänner och bekanta än att handla på second hand? Men vi har fått mycket fina och bra kläder under åren och jag är väldigt tacksam för det!

Hur känner du inför att ärva och skänka kläder?

One thought on “Ärva kläder

  1. Jag tycker att det är en ypperlig ide. Tar gärna emot kläder till barnen och skänker lika gärna bort de plagg de vuxit ur. 🙂 Försöker själv i största möjliga mån handla begagnat till mig själv och har inget emot där heller att ärva kläder, jag och min mamma brukar ”byta” kläder med varandra rätt friskt 🙂

Kommentera

