Försöka njuta av stunden

Det är det här jag har längtat till under vintern. Det här jag har slitit för under våren. Nu gäller det att komma ihåg att njuta av det! Det är så otroligt fint med hav av grönt – kål, krasse, ringblommor, ärtor, morötter, sallat…. Det är så otroligt lyxigt att bara behöva gå utanför dörren för att plocka ihop en hel måltid. Nu ska jag verkligen försöka vara i stunden de här sommarmånaderna och njuta av allt det gröna, istället för att önska att det var ännu mer. Tillåta mig att vara stolt över vad just jag har åstadkommit istället för att jämföra mig med andra. Ta tillvara på det som finns istället för att gräma mig över det som gick snett. Och försöka äta så mycket sprillans färskt grönt jag bara orkar, så jag står mig över vintern!

 

One thought on “Försöka njuta av stunden

Kommentera

